Pozitív üzenetek közvetítése a médiákon keresztül

A program először televíziós show-műsornak készült azzal a céllal, hogy elősegítse a fiatalok közötti beszélgetést morális döntéshelyzeteket tartalmazó témákról. “A Happy Hippo Show©” lehetőséget ad a nézőknek arra, hogy olyan erkölcsi kérdésekkel szembesüljenek, amelyek révén az élet különböző problémáihoz kerülnek közelebb, és a bemutatott jelenetekben rejlő morális kételyek részletes megbeszélését követve segítséget kapnak azok pozitív megoldásához.

“A Happy Hippo Show©” a világ számos városában már heti rendszerességgel, 40 perces időtartamban jelentkezik a képernyőn. Műsorában színészek lépnek fel, akik a stúdióban a 80-100 fős (főleg fiatalokból álló) közönség előtt egy jelenetet adnak elő. Az előadást követő beszélgetést a műsor házigazdái irányítják. A program során az előadott, az aznapra kiválasztott témához kapcsolódó jelenetet egy fontos, feszültséget tartalmazó ponton megszakítják, és a közönség megkezdi a helyzet megbeszélését. A vitát a házigazdák irányítják úgy, hogy a felvetődő erkölcsi dilemma pozitív megoldása felé próbálják terelni a beszélgetés menetét. Ezt követően az előadás folytatódik, az egyik lehetséges megoldással zárva le a jelenetet. Az előadást követően folytatódik a beszélgetés a felvetett témáról a stúdióban.

Eddig jóval több, mint kétszáz jelenet forgatókönyve készült már el és került előadásra. Témáik között szerepelnek csoportok közötti konfliktusok, párbeszéd és a nők szerepe. A program nagyon népszerűvé vált nem csak a fiatalok körében, hanem egész családok számára is, hiszen köznapi embereket mutat be akik olyan napi dilemmákra keresnek erkölcsi megoldásokat, amelyekkel ritkán foglalkozik a társadalom. A program nézői ezt követően eldönthetik, hogyan tudják a gyakorlatban, saját életükben alkalmazni a műsorban megbeszélt erkölcsi elveket.

“A Happy Hippo Show©” közönsége egyre növekszik. 1994 óta szerveznek a műsor házigazdáit felkészítő tanfolyamokat, amelyek eredményeként a show bemutatásra került Oroszországban, Indiában, Kínában, Svédországban, Finnországban, Norvégiában, Olaszországban, az Egyesült Államokban, Moldovában, Lettországban, Litvániában és Ukrajnában. És noha az eredeti program célja az ifjúság megszólítása volt, elkészültek a show különböző, gyerekeknek, tizenéveseknek, nőknek, családoknak, és a társadalom egyes csoportjainak, például tanároknak, üzletembereknek és újságíróknak szóló változatai is. Minthogy a show formája nagyon rugalmas, alkalmas a tömegtájékoztatás különböző formáiban, a rádióban, televízióban és a sajtóban, valamint élő helyzetekben, például óvodákban, ifjúsági táborokban, iskolákban és egyetemeken történő bemutatásra egyaránt.

A show népszerűsége bizonyítja, hogy van igény olyan előadásokra és programokra, amelyek – a közönség érdemi bevonásával – a társadalmi harmónia és stabilitás szempontjából oly fontos morális, etikai kérdésekről szólnak.

A Happy Hippo Show© a Bahá’í Nemzetközi Közösség Tájékoztatási Hivatalának projektje, a Luxemburgi Nagyhercegség pénzügyi támogatásával, A Royaumont folyamat keretében.

További információ: W Farkas László w [pont] farkas [kukac] chello [pont] hu

Kapcsolódó oldalak:
A Happy Hippo Show Magyarországon
Az “Időt kérünk!” rádióműsor eddigi témái
A Royaumont folyamatról